FuturumShop is verkozen tot de beste webshop van het jaar 2021-2022. Nadat FuturumShop al in de categorie ‘fietsen’ verkozen werd tot winnaar won het tijdens het jaarlijkse gala ook de overall prijs; de ABN AMRO Webshop Award the Netherlands 2021-2022.
De afgelopen maanden beoordeelden ruim 185.000 consumenten meer dan 500 retailers voor de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’. FuturumShop sleepte de Webshop Awards in de wacht en liet daarmee 22 andere genomineerde webshops achter zich. Primera, Zeeman en Profile ‘De Fietsspecialist’ wonnen respectievelijk de beste retailer, winkelketen en sustainable award.
Enorme uitdagingen overwonnen
“Dat we de publieksprijs hebben gewonnen, maakt deze award extra speciaal. Het laat zien dat een grote groep consumenten de service van FuturumShop uitstekend weet te waarderen. De afgelopen anderhalf jaar hebben wij voor enorme uitdagingen gestaan. Enerzijds hadden we te kampen met een exceptionele groei in orderaantallen en anderzijds hadden we te maken met beperkte beschikbaarheid van producten bij leveranciers. Dat wij in deze periode ons servicelevel op dit hoge niveau hebben weten te houden is iets waar ik enorm trots op ben”, aldus oprichter Harmen van der Meulen.
Bouwen aan een duurzame toekomst
Uit onderzoek van ABN AMRO blijkt dat duurzaamheid bij steeds meer consumenten een belangrijke rol speelt in het shopgedrag, met name in de categorie sport. Voor FuturumShop is dit al langer een belangrijk thema. “Net als menig profwielrenner volgt er voor ons ook altijd een nieuwe uitdaging na een mooie overwinning zoals deze Webshop Award. Wij bouwen (letterlijk) hard aan een duurzame toekomst om zowel onze footprint als die van onze klanten te verlagen in combinatie met méér service”, aldus Van der Meulen.
FuturumShop is een voorloper als het gaat om bezorging met fietskoeriers en het gebruik van duurzame verpakkingen zonder plastic in de vorm van papieren enveloppen. Met de uitbreiding van het magazijn met ruim 2.500 m2 kan er nog slimmer worden ingekocht om het aantal logistieke bewegingen van leveranciers te beperken. Daarnaast zet FuturumShop actief in op het gebruik van duurzame stoffen zoals merino bij de productie van het eigen fietskledingmerk FUTURUM.