De Cube Reaction GTC Race is een carbon mountainbike met Shimano XT/SLX afmontage.
Specificaties Cube Reaction GTC Race 29 Carbon Mountainbike Wit/Zwart
|
Kleur: | wit/zwart (Carbon ‘n’ white) |
Gewicht: | 11.2 kg |
Frame: | GTC Twin Mold Monocoque Technology |
Voorvork: | Rock Shox Reba RL 29, Motion Control, Pushloc, 100mm |
Balhoofd: | FSA Orbit I-t-R Integrated |
Achterderailleur: | Shimano XT RD-M781-SGSL Shadow 10-speed |
Voorderailleur: | Shimano SLX FD-M671-D, direct mount, Down Swing, 10-speed |
Shifters: | Shimano SLX SL-M670, 10-speed |
Remhoeven: | Magura MT2 hydraulische Disc brake |
Crank: | Shimano SLX FC-M670 Hollowtech II |
Kettingbladen: | 42-32-24T |
Trapas: | Shimano PressFit SM-BB91-41 |
Stuurpen: | Syntace F149 Oversized, 31.8mm 6° |
Wielen: | Sun Ringle Radium, 32 spaken |
Banden voor: | Schwalbe Rapid Rob 2.25 |
Banden achter: | Schwalbe Rapid Rob 2.25 |
Stuur: | RFR Flat Race Bar, 31.8mmx720mm, 9° |
Zadel: | Selle Italia X1 |
Zadelpen: | RFR Prolight 31.6 x 400mm |
Zadelpenklem: | RFR Varioclose 34.9mm |
Pedalen: | Shimano PD-M780 XT |
TechnologieënAlle GTC modellen zijn gebouwd met behulp van dit complexe productieproces. Dit proces elimineert vouwen in het frame door continue controle van de koolstofvezels tijdens het uithardingsproces. Het resultaat is een verhoogde veiligheid en een beter product.
Cube heeft nu een groot assortiment 29 inch mountainbikes in hun assortiment. Deze fietsen hebben een zeer wendbaar karakter. Ondanks de grotere wielen is het frame zo gemaakt dat ook een 29 inch mountainbike zorgt voor een natuurlijke zitpositie. Elke mountainbiker zal zich daarom direct thuis voelen op een Cube 29 inch.
De interne kabelgeleiding biedt vele voordelen. De kabels zijn beschermd tegen vuil en zorgt voor een langere levensduur. Ook bespaart het gewicht dankzij de afwezigheid van de buitenkabels.
Het nieuwe stuurbuis ontwerp is stijver dan een conventioneel rechte stuurbuis. Dit zorgt ervoor dat u meer gevoel krijgt met de fiets, zelfs op moeilijke terreinen. De minimale beweging in het frame aan de voorzijde zorgt voor een grote stuurprecisie. Ook wordt er tegelijkertijd gewicht bespaard door het ontbreken van de lagerschalen van het onderste lager, deze is namelijk volledig geintegreerd in de buis. Ook is het bovenste lager van de Carbon frames geintegreerd in het frame en is de energie overdracht zeer direct.
Het Postmount systeem is te vinden op alle Carbon frames en het bovenste segment van de Aluminium modellen. De bouten en de IS adapter is bij deze modellen niet meer nodig. Dat betekent dus minder gewicht, ongeveer 30 gram.
Met de Press Fit lagers zijn de trapaslagers direct in het frame geperst en niet geschroefd. Dit zorgt ervoor dat het trapashuis breder is. Daardoor worden de frames met een bredere onderbuis
gemaakt. Elke millimeter extra breedte zorgt weer voor verbetering in de laterale stijfheid.
De logo’s en afbeeldingen worden toegepast in een multi-layer verf. Deze oppervlaktebehandeling technologie wordt gebruikt om gewicht te besparen.
Het schroefdraad zit in dit geval niet aan het frame waaraan de derailleur wordt bevestigd, maar aan het achterpad. In geval van een crash is dit achterpad eenvoudig te vervangen door een nieuwe.
Geometrie