Met de S-Works Evade 3 MIPS Race Fietshelm bewijst Specialized dat een superaerodynamische helm ook prima kan ventileren. De Evade 3 is ten opzichte van voorgangers compleet opnieuw ontworpen en veelzijdiger dan ooit.
De helm is ontworpen met behulp van geavanceerde computersimulaties en in Specialized’s eigen windtunnel die ze de ‘Win Tunnel’ hebben genoemd. Op de achterzijde is op basis van die testen een "diffuser" gemaakt. Deze helpt de luchtweerstand te minimaliseren en de ventilatie te verbeteren.
De pasvorm van de helm is eenvoudig instelbaar dankzij het Occipital Base Adjustment systeem. Je kunt de pasvorm verstellen naar de vorm van jouw hoofd. Ook de hoek waarin de helm op je hoofd staat, is in te stellen. Zo gaat hij nooit tegen je fietsbril aanzitten. Met het draaisysteem op de achterzijde stel je in hoe strak de helm op je hoofd zit.
De helm is niet alleen snel, maar natuurlijk ook veilig. Onafhankelijk testen van de Virginia Tech Helmet Rating geven deze helm qua veiligheid de perfecte 5 sterren. De MIPS-technologie is direct geïntegreerd in de helmvulling, waardoor de helm lekker slank blijft. Het beschermende schuim is verder voorzien van perforaties om het ademend vermogen, de prestaties, het comfort en gewichtsbesparing te maximaliseren.
Specificaties Specialized S-Works Evade 3 MIPS Race Fietshelm
- Aero fietshelm
- ANGi-ready (niet meegeleverd)
- Windruis door de bandjes wordt geminimaliseerd
- Vergrote ventilatieopeningen vooraan
- Diffuser aan de achterkant voor aerodynamische en ventilerende voordelen
- MIPS technologie
- Verstelbare Tri-Fix web splitter voor persoonlijke pasvorm
- Full-wrap polycarbonaat schaal voor verhoogde duurzaamheid en premium afwerking
- Geoptimaliseerd EPS-schuim met dubbele dichtheid
MIPSMIPS staat voor Multi Directional Impact Protection Systeem. MIPS is een binnenschaal geïntegreerd in de helm. Bij een val kan het MIPS systeem in de helm draaien. De druk wordt zo verdeeld waardoor de energie die bij een val vrij komt niet op één plek op het hoofd is gefixeerd. Tijdens het dragen van de helm merk je niets van MIPS. Tijdens een val kan het systeem hoofdletsel beperken.