Garantie en defecten

Wanneer kan je aanspraak maken op garantie?

Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of het artikel. Schade door oneigenlijk gebruik valt niet onder de garantieregeling.

Als de aankoop binnen 30 dagen na ontvangst defect raakt, dan kom je in aanmerking voor de 30 dagen garantieregeling, waarbij het artikel geruild of de aankoop geannuleerd kan worden. Kijk voor meer informatie over de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie hier.

Garantietermijn

FuturumShop biedt op alle artikelen de wettelijke garantie, dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Alle vermelde garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie. De garantietermijn die FuturumShop je biedt is in alle gevallen minimaal 2 jaar. Voor sommige artikelen wordt door de fabrikant een langere garantietermijn geboden, deze staan dan aangegeven bij de betreffende artikelen óf in de documentatie die je ontvangt bij jouw bestelling. Vanzelfsprekend wordt, indien van toepassing, de langere garantietermijn van de fabrikant te allen tijde gehandhaafd. Voor sommige artikelen bieden wij tevens de mogelijkheid om extra garantie aan te kopen. Indien deze garantie wordt aangekocht dan gelden de aangeboden garanties altijd onverminderd de rechten of vorderingen die de wet men toekent.

Garantie Tweedekans

Ben je niet tevreden? Voor Tweedekans-producten hanteren wij dezelfde voorwaarden als voor overige producten, enkel geldt voor Tweedekans-artikelen 90 dagen retourrecht en 1 jaar garantie. Indien het product binnen deze termijn niet functioneert zoals je dat in alle redelijkheid mag verwachten, ben je er dus van verzekerd dat het probleem wordt opgelost.

Hoe vraag je garantie aan

Is er onverhoopt iets niet in orde met het door jou aangeschafte artikel? Als dat het geval is binnen de geldige garantietermijn dan willen wij dat graag zo snel mogelijk voor je oplossen! Garantie aanvragen kan zeer eenvoudig door in te loggen met je klantaccount en naar ‘mijn bestellingen’ te gaan. Zoek vervolgens het ordernummer op waarvoor je garantie wilt aanvragen en klik daarna op ‘details bekijken’. Vervolgens selecteer je de artikelen waarvoor je de garantie wilt aanvragen en klik je op ‘garantie aanmelden’. Daarna kan je de klacht omschrijven en indien van toepassing een afbeelding van de garantie toevoegen. Nadat je op de knop ‘verzend garantie-aanvraag’ hebt geklikt ontvang je zo spoedig mogelijk bericht per mail over de verdere afhandeling.

Hoe kan je een product met garantie retourneren?

Producten die binnen de geldige garantietermijn vallen, kan je naar ons retourneren na het ontvangen van de retourprocedure per email. We verzoeken je daarbij om alleen de onderdelen toe te sturen die van belang zijn. Graag ontvangen we de artikelen ook schoon/gewassen retour. 

Hierbij enkele voorbeelden:

Wielset: Stuur alleen het wiel met het defect retour. Haal de cassette, de banden en (evt) schijfrem eraf. 
Fietstrainer: Haal de cassette er af. 
Schoenen: Haal de schoenplaatjes er af, stuur wel altijd beide schoenen toe. 
Fietscomputer: Hiervoor hebben we alleen het losse toestel nodig. Het doosje, boekjes, sensoren en eventuele SD kaart kan je thuis laten.
Pedalen: Stuur altijd beide pedalen retour.


FuturumZeker

Test je FUTURUM fietsbroek 14 dagen
Koop en ga fietsen! Ben je na 14 dagen toch niet tevreden dan mag je de broek zelfs gebruikt retourneren, want we weten 1 ding zeker: eenmaal gebruikt wil je nooit meer zonder!

Twee jaar garantie
Ook bij Futurumzeker krijg je, zoals bij al onze artikelen, 2 jaar garantie op nieuwe schoenen! Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of de hele schoen. Schade door oneigenlijk gebruik valt uiteraard niet onder de garantieregeling.

Lees hier meer over Futurumzeker

Voorwaarden schoenen 14 dagen vrijblijvend uitproberen
Fiets-, mountainbike- en hardloopschoenen hoeven, indien geretourneerd, niet in nieuwstaat te verkeren maar dienen wel alleen gebruikt te zijn voor het doel waarvoor ze zijn vervaardigd en redelijkerwijs in de staat te verkeren van matig tot intensief gebruik. Voor het overige gelden de gebruikelijke retourvoorwaarden. Wens je het artikel niet te houden, dan is het mogelijk je bestelling binnen 14 dagen kosteloos te retourneren. Retourneren gaat eenvoudig door in te loggen op de website met je klantaccount en in jouw overzicht met bestellingen te klikken op retourneren. Vervolgens doorloop je het digitale retourproces. Het artikel moeten binnen 30 dagen na aflevering van de bestelling geretourneerd zijn. Je kan ervoor kiezen om de aankoop te ruilen of de aankoop te annuleren. Geef je voorkeur aan in de mail, dan regelt onze klantenservice de rest!

FUTURUM Crash Replacement
Als wielrenner, gravelaar of mountainbiker is het belangrijk je bewust te zijn van je omgeving op de weg of in de natuur. Zo beperken we ongelukken tot een minimum. Helaas kan het toch gebeuren dat je betrokken raakt bij een valpartij. In dat geval verzachten we graag de pijn met onze Crash Replacement service voor kleding van het merk FUTURUM.

Hoe werkt het?

Stuur ons een foto van de beschadigde FUTURUM kleding met daarbij het originele ordernummer, via onze klantenservice. Wij geven je vervolgens 50% korting o.b.v. de oorspronkelijke aankoopwaarde, vrij te besteden aan een nieuw FUTURUM kledingstuk van dezelfde of een hogere waarde.De FUTURUM Crash Replacement service is alleen van toepassing op kleding van het merk FUTURUM en is niet inwisselbaar voor geld.

*Let op!* De actie kan niet in combinatie met andere lopende kortingsacties.

FuturumZeker Helm Crash Replacement

Een valpartij; het kan iedereen gebeuren. Wij hopen uiteraard dat er geen ernstige gevolgen zijn en het zich tot wat schaafwonden beperkt. De materiële schade is een extra domper op de nare situatie. Omdat wij het enorm belangrijk vinden dat je de volgende rit weer veilig op dit fiets zit, hebben wij de FuturumZeker Helm Crash Replacement als unieke service bij FuturumShop.

Met FuturumZeker kan je na een valpartij met 40% korting op de aanschafwaarde van je oude helm, een nieuwe fietshelm bestellen. Binnen 2 jaar na aankoop van je helm. Het maakt niet uit welk merk oude of nieuwe helm het betreft, zolang je jouw oude helm maar bij FuturumShop gekocht hebt!

Hoe werkt het?
Heb je bij FuturumShop een helm gekocht en ben je binnen 2 jaar na aankoop gevallen met een defecte helm tot gevolg? Bij aankoop van een nieuwe helm krijg jij een korting van 40% op basis van de aanschafwaarde van je oude helm. 

Via onze site kun je in jouw account bij ‘Mijn bestellingen’ een garantie aanvragen, waarna je van ons de instructies voor het retour sturen ontvangt. LET OP: dit geldt alléén voor helmen met een aankoopdatum binnen de laatste 2 jaar!

Rekenvoorbeeld:

Prijs oude helm: 120 euro

Prijs nieuwe helm: 200 euro

korting: 120x0,4= 48 euro

Prijs nieuwe helm: 200-48= 152 euro


Prijsverschil?
Wat als mijn helm bij aanschaf duurder was, dan waarvoor hij op dit moment op de website staat? Dan heb je geluk. Jouw korting wordt altijd gebaseerd op de aanschafwaarde van de helm, je krijgt dan dus extra voordeel.

Bell, Lazer en Giro helmen
De merken Bell, Lazer en Giro bieden tot 3 jaar na aankoop Crash Replacement aan, dus uiteraard doet FuturumShop dit ook! Bij Lazer helmen krijg je zelfs een korting ter waarde van 50% (i.p.v. 40%) van de aanschafwaarde van je oude helm.

Samenvattend:

1. De fietshelm moet aangeschaft zijn bij FuturumShop

2. De Crash Replacement geldt tot maximaal 2 jaar na aankoopdatum, met uitzondering van Bell, Lazer en Girohelmen (3 jaar).

3. De actie geldt niet in combinatie met kortingscodes

Levensduur producten

Wij staan achter de kwaliteit van onze producten. Daarom bieden wij op een selectie van onze producten een levenslange garantie. Dit betekent dat we garanderen dat deze producten vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten gedurende de verwachte levensduur van het product. Mocht er binnen deze periode een defect optreden, dan zorgen wij graag voor een passende oplossing, zoals reparatie, vervanging, of in sommige gevallen een terugbetaling.

Belangrijke informatie over onze levenslange garantie:


Levensduur van het product:
Met "levenslang" bedoelen we de verwachte levensduur van het product, afhankelijk van het type en gebruik. De levensduur kan variëren, en wij hanteren een redelijke termijn die past bij het product.

De levenslange garantie is niet van toepassing als:
  • Het product wordt gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet is ontwikkeld.
  • Het defect is veroorzaakt door normale slijtage.
  • Het defect is veroorzaakt door het niet opvolgen van de instructies die in de handleiding en/of (was)instructies worden vermeld.